Misja „media” zakończona sukcesem

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF

Pisanie artykułów w pocie czoła, dostarczanie najświeższych informacji na szkolnym fanpage'u, przeprowadzanie wywiadów, oprawa muzyczna w radiowęźle... Po całorocznej pracy na przedmiocie uzupełniającym, żadne z tych pojęć nie jest już obce uczniom z klasy 2D.

Techonologie informacyjno-komunikacyjne w mediach to przedmiot, który towarzyszył humanistom w drugim roku ich nauki w liceum. Sprostali wielu wyzwaniom i wchłonęli wiedzę, która, przekazywana przez panią profesor Annę Pławecką, bez wątpienia nieraz zostanie wykorzystana w dorosłym życiu. Teorię przekuwali w praktykę: wiedzę na temat poprawnego pisania artykułów przenosili na tworzenie relacji z najważniejszych wydarzeń na oficjalną stronę liceum, natomiast szybkie informacje przekazywali poprzez opiekę nad szkolnym profilem facebookowym. Stawiali też pierwsze kroki w publicznych wystąpieniach, próbując swoich sił w autoprezentacji, co, jak powszechnie wiadomo, jest trudną sztuką, a także ćwiczyli artykulację.

- Wiele osób uważa, że liceum to tylko nauka teorii, że nie ma w nim miejsca na zajęcia praktyczne, jak chociażby w technikum. Też tak uważałem, jednak zajęcia TIK-u w mediach pokazały mi, że nie miałem racji. Wyniosłem z nich wiele praktycznych i uniwersalnych umiejętności, poznałem tajniki sztuki autoprezentacji, która na pewno przyda się, gdy będę chciał zachwycić swojego przyszłego pracodawcę. Nauczyłem się pisać artykuły, które bez wstydu mogłyby zostać opublikowane w gazecie. Miałem też okazję wgłębić się w prawo autorskie, dzięki czemu wiem, jakie materiały, i w jakim celu mogę wykorzystywać, by być „fair” w stosunku do twórców. Lepiej zrozumiałem też funkcjonowanie współczesnych mediów, które kształtują obecny świat. Oprócz tego, na pewno zapamiętam luźną i żywą atmosferę na lekcjach, które były miłym wytchnieniem wśród ciężkich przedmiotów - mówi jeden z humanistów.

Podsumowaniem naszej pracy, a jednocześnie naszym ostatnim zadaniem, było przeprowadzenie wywiadu z osobą związaną z tematem, którym zajmowaliśmy się przez cały rok. Wbrew pozorom, był to cięzki orzech do zgryzienia. Musieliśmy zastosować się do wielu zasad i wziąć do serca przydatne rady, aby zadane pytania były kreatywne oraz interesujące, a wywiady przyjemne zarówno dla pytanych, jak i czytelników. Każda z rozmów dotyczyła więc czegoś innego. Poruszyliśmy niemały wachlarz tematów, o czym można się przekonać, zapoznając się z nimi w stworzonych  naszą koleżankę trzech części internetowej „ksiązki”, do czego serdecznie zapraszamy:

https://www.flipsnack.com/wiktoriaz/wywiady-klasa-2d-1.html

https://www.flipsnack.com/wiktoriaz/wywiady-klasa-2d-2.html

https://www.flipsnack.com/wiktoriaz/wywiady-klasa-2d-3.html

Nasza szkolna przygoda z mediami dobiegła więc końca, misja zapoznania się z wieloma sposobami przekazywania informacji została pomyślnie zakończona. Wiemy jednak, że to dopiero początek, gdyż współczesne czasy wymagają od młodych pokoleń coraz większej wiedzy na ten temat. TIK w mediach z pewnością był dla nas świetnym i niezapomnianym startem w ten tajemniczy i nowoczesny świat.

Ania Guzik, 2d

Galeria

  • Powiększ zdjęcie 1

    1

  • Powiększ zdjęcie 2

    2

  • Powiększ zdjęcie 3

    3

  • Powiększ zdjęcie 4

    4