Grzybobranie
Jesień w pełni, czas na grzyby! Zatem klasa 2b prowadziła kontrolowaną hodowlę grzybów pleśniowych, obserwację mikroskopową drożdży oraz dokonała obserwacji procesu fermentacji alkoholowej u tych jednokomórkowych grzybów.
Na lekcjach biologii II LO uczniowie poznają tajniki budowy i funkcjonowania organizmu człowieka, reguły dziedziczenia cech, rodowód człowieka, a także zasady funkcjonowania i systematykę organizmów żywych.
Zajęcia prowadzone są różnorodnymi metodami, które łączą ze sobą nowoczesne technologie multimedialne z tradycyjnymi. Pracownia biologiczna dysponuje mikroskopami, sprzętem multimedialnym, audiowizualnym, mikroskopową kamerą cyfrową, licznymi preparatami, okazami i eksponatami. Zajęcia przedmiotowe realizowane są także w terenie. Uczniowie uczestniczą w warsztatach ekologicznych, podczas których zgłębiają zagadnienia związane z ekologią i sozologią. Uczniowie klas biologiczno – chemicznych uczestniczą w zajęciach szkół wyższych (wykłady, ćwiczenia laboratoryjne, seminaria). Utrzymujemy stałą współpracę z Uniwersytetem Śląskim Wydz. Biologii i Ochrony Środowiska, ze Śląskim Uniwersytetem Medycznym oraz z Wydziałem Farmaceutycznym Śląskiego Uniwersytetu Medycznego.
Przyszli maturzyści już od klasy pierwszej rozwiązują zadania maturalne z biologii.
Nauczyciel biologii:
mgr Olga Kania
mgr Dominika Wojtas
mgr Ewa Maj
Jesień w pełni, czas na grzyby! Zatem klasa 2b prowadziła kontrolowaną hodowlę grzybów pleśniowych, obserwację mikroskopową drożdży oraz dokonała obserwacji procesu fermentacji alkoholowej u tych jednokomórkowych grzybów.
Ogromny sukces naszych uczniów z klas biologiczno-chemicznych! Anna Kłosowicz (4b), Natalia Łyczyszyńska (4b) oraz Nikodem Pol (3b) zakwalifikowali się do projektu Śląskiego Uniwersytetu Medycznego - Uniwersytet Licealisty na Wydziale Medycznym. Ogromne gratulacje i życzymy powodzenia!
Połoniny, salamandry, retorty, cerkwie, Solina - czyli wycieczka klas 3b i 3d w Bieszczady! Dużo wrażeń i wspaniałe spędzony wspólny czas!
Klasa 2bch wykonywała preparaty w kropli wody (woda z zalewu, kałuży) w celu obserwacji protistów.
Uczniowie klasy 1a rozpoczeli naukę mikroskopowania. Na poczatek zapoznali sie z budową mikroskopu optycznego, a następnie dokonali obserwacji mikroskopowej preparatów stałych.
Ucznioiwie klas trzecich z rozszerzoną biologią rozpoznawali rodzaje kości na zdjeciach rentgenowskich. Poza tym sprawdzali właściwości kości poprzez spalanie i moczenie kości w kwasie octowym.
Uczniowie z klasy 1a właśnie rozpoczęli przygodę z rozszerzoną biologią! Obserwacja makroskopowa stonki ziemniaczanej - to sama przyjemność!
Klasy 3b i 3d z rozszerzoną biologią rozpoczynają przygodę z anatomią człowieka. Wystartowali od doświadczeń z właściwości skóry. Uczniowie badali rozmieszczenie receptorów w skórze, wrażliwość skóry na temperaturę oraz jej zdolności do transpiracji, a także mierzyli powierzchnię swojej skóry.
Ostatnie laborki z biologii rozszerzonej w klasach 1b, 1d i 1e. Badaliśmy enzymatyczny rozkład nadtlenku wodoru przez drożdże!
Klasa 3bch uczestniczyła w dniach otwartych Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach. Uczniowie mieli praktyczne zadania do wykonania np. szycie ran, udzielenie pierwszej pomocy, zbadanie oka i wielu innych medycznych atrakcji. Mogli także zobaczyć jak wyglądają zajęcia studentów w symulatorach sytuacji medycznych.
PAD CMS jest dostępny na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe z wyłączeniem opublikowanych treści.