NAUKA W DOMU NIE MUSI BYĆ NUDNA część czwarta
Czas nauki zdalnej został przedłużony… Wszyscy musimy się nauczyć pracować inaczej niż w latach ubiegłych.
Uczniowie naszej szkoły, sądząc po liczbie wykonanych doświadczeń, rozsmakowali się w praktycznym poznawaniu chemicznych tajemnic: wykonują samodzielnie doświadczenia chemiczne w domu, opracowują wyniki w formie miniprezentacji, przygotowują filmiki ilustrujące zagadnienia teoretyczne.
Tym razem proponuję zapoznać się z wynikami prac uczniów klas drugich i trzeciej. Drugoklasiści hodowali kryształy i badali skutki przepływu prądu elektrycznego przez wodne roztwory soli, a uczniowie klasy trzeciej biologiczno-chemicznej, niezdający egzaminu maturalnego z chemii – prezentowali występowanie węglowodorów w przyrodzie oraz ich wykorzystanie.
Zachęcam do obejrzenia efektów ich pracy:
Hodowla kryształów:
Elektroliza
Ropa naftowa