Szkolna wycieczka do Zakopanego

• Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
10 kwietnia 2020

Wspólnie opanowujemy polskie góry

W dniach od 11 do 13 czerwca klasy Id i IIc wzięły udział w wycieczce do Zakopanego. Pierwszy dzień wycieczki rozpoczęliśmy leniwie z powodu długiej jazdy autokarem. Szybko jednak zostaliśmy rozbudzeni, gdyż pierwszym punktem wycieczki była piesza trasa na Gubałówkę. Po dotarciu na szczyt delektowaliśmy się malowniczą panoramą Tatr, pięknym krajobrazem Zakopanego oraz Giewontu.

Po dotarciu na szczyt delektowaliśmy się malowniczą panoramą Tatr, pięknym krajobrazem Zakopanego oraz Giewontu. Z powrotem zjechaliśmy kolejką linową na Krupówki, które zresztą były kolejnym punktem tejże wycieczki. Pogoda w górach nieustannie zaskakuje turystów. Podczas naszego pobytu także daliśmy się zaskoczyć. Pełnia słońca, którą cieszyliśmy się do południa, w mig zmieniła się w krótką, ale intensywną ulewę.

Zakwaterowani byliśmy w domkach regionalnych należących do ośrodka wychowawczego „Halina” w Poroninie. Na terenie placówki mieliśmy do dyspozycji boisko do siatkówki, mini siłownię, basen wraz z jacuzzi oraz bardzo dużą przestrzeń, która pozwoliła nam się zrelaksować oraz wyciszyć. Lokalizacja ośrodka cieszyła się także fantastycznymi widokami.

Drugiego dnia udaliśmy się na Rusinową Polanę, mieszczącą się w Tatrach Wysokich. Schodząc w dół zatrzymaliśmy się m.in. na terenie słynnego Sanktuarium Maryjnego na Wiktorówkach ( Sanktuarium Matki Bożej Jaworzyńskiej, Królowej Tatr ), gdzie poznaliśmy jego historię oraz związaną z tym miejscem legendę. Następnie czekało nas zwiedzanie Zakopanego, w tym Wielkiej Krokwii, Cmentarza Zasłużonych na Pęksowym Brzyzku oraz najstarszego drewnianego kościoła w Zakopanem, zwanego „Starym Kościołem”. Wieczorem spędziliśmy wspólnie czas przy ognisku z kiełbaskami i oscypkami.

Trzeciego, a zarazem ostatniego dnia, udało nam się odwiedzić Willę na Harendzie, czyli Muzeum Jana Kasprowicza, poety i przedstawiciela Młodej Polski. Końcowym miejscem wycieczki była Bukowina Tatrzańska, w której otrzymaliśmy czas wolny na posiłek i zebranie sił na długą podróż powrotną.

Mimo nieprzespanych nocy oraz intensywnych wędrówek, wycieczka minęła wszystkim szybko i przyjemnie. Zmęczenie zostało wynagrodzone masą dobrej zabawy i miłym towarzystwem, a widoki, których dostarczyła nam górska natura na zawsze pozostaną w naszej pamięci.

Galeria

Grupowe zdjęcie wraz z wychowawcą.

Szukanie szlaku na trasie.

Zwiedzanie słynnego Sanktuarium Maryjnego na Wiktorówkach.

Sesja zdjęciowa na tle pięknej górskiej panoramy.

Wieczorny grill z kiełbaskami.