Skocz do:

icona: informacjaStrona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.

2A i 2D w Kotlinie Kłodzkiej

Poprawiono: czwartek, 04, październik 2018

Klodzko

Dzień 1. Złoty Stok, Kłodzko, Nowa Ruda.

Dzień 2. Nowa Ruda, Błędne Skały, Kudowa-Zdrój.

Dzień 3. Nowa Ruda, Dolni Morava, Międzygórze.

1.Właśnie minął nam pierwszy dzień trzydniowej wycieczki. Odwiedziliśmy kopalnię złota w Złotym Stoku, następnie spędziliśmy czas w Kłodzku, gdzie między innymi zwiedziliśmy Twierdzę Kłodzką i korytarze minerskie. Z niecierpliwością czekamy, co przyniesie jutrzejszy dzień.

2.W drugim dniu wyjazdu odwiedziliśmy przepiękny Park Narodowy Gór Stołowych. Przewodnik poprowadził grupę przez labirynt skalny - „Błędne Skały” (naprawdę tam można zabłądzić). Niesamowite krajobrazy sprzyjały fotografom, dzięki czemu powstało kilka niezłych ujęć. Następnie nadszedł czas na relaks. Idealnym odpoczynkiem okazał się spacer po parku w Kudowie Zdroju, gdzie każdy miał chwilę dla siebie. Parkowe alejki doprowadziły nas pod Kaplicę Czaszek, skąd udaliśmy się do autokaru, by odwiedzić jeszcze jedno miejsce. Była to bazylika w Wambierzycach. Poznaliśmy historię tego niezwykłego miejsca. Nadszedł czas powrotu. W ośrodku czekały kolejne atrakcje: wspólne oglądanie meczu otwarcia Mundialu, basen, siłownia i mecz piłki nożnej tym razem w wykonaniu naszych chłopaków. Dużo wrażeń, niezapomniane wspomnienia, integracja. Tak właśnie możemy podsumować ten dzień - my uczniowie :) .

3.Stety niestety wszystko co dobre, kiedyś się kończy, ale może to i dobrze? Może dzięki temu stale doceniamy wartość tego, co minęło? Z pewnością tak będzie w tym przypadku, gdzie dzień trzeci był godnym zwieńczeniem całej naszej konfrontacji z Kotliną Kłodzką (i nie tylko!). „Bezsenne noce, senne dnie…” (jak śpiewał Grzegorz Ciechowski), nie przemogły naszych sił i błyskawicznie, o godzinie ósmej, wykwaterowaliśmy się z miejsca, które pozostanie w naszych sercach przez jeszcze bardzo długi czas. Zmierzaliśmy do obiektu, znanego jako „Ścieżka w obłokach” (Dolni Morava). Po brawurowej przejażdżce kolejką, znaleźliśmy się tuż pod gargantuiczną konstrukcją, która przyćmiewała wszystkie nasze oczekiwania. Z zaparciem w sercu weszliśmy na sam szczyt obiektu, który niejednokrotnie sprawdzał, czy lęk wysokości jest w stanie nas pokonać, a warto wspomnieć, iż miał do tego niejedną okazję. Poza krętym wejściem, gdzie mogliśmy obserwować piękną panoramę całej okolicy, śmiałkowie mogli także „skrócić” sobie drogę wejścia poprzez utworzony z lin korytarz, wiszący kilkanaście metrów nad ziemią. Niektórym tak się spodobała wizja zabawy w kotka i myszkę z siłą ciążenia, że nie tylko weszli wspomnianą konstrukcją, ale również nią zeszli śmiejąc się dwukrotnie w twarz własnym granicom. Na samej górze odbyła się istna sesja zdjęciowa, w której także uwieczniliśmy ślad po naszej szkole. Chodząc po siatce znajdującej się na środku platformy, profesor Ochman chciał nam udowodnić, że rzeczywiście nie oszukaliśmy fizyki i zdobywając się na heroiczne poświęcenie zaprezentował działanie grawitacji własnymi okularami przeciwsłonecznymi, które prędko zostały odzyskane w stanie nienaruszonym. Kiedy każdy z nas miał już okazję poczuć się Panem Świata, górującym nad ziemią, wybraliśmy się do Międzygórza, gdzie mieliśmy szansę odczuć majestat przyrody obserwując wodospad Wilczki. Z pewnością wielu osobom przebiegły wówczas przez myśl dzieje elfów, bądź entów, we „Władcy pierścieni”, albowiem miejsce to miało tak samo magiczny, tajemniczy klimat, który wpływał na każdego z nas.

Wypełnieni pięknymi wspomnieniami i fantastycznymi doświadczeniami powróciliśmy do Jaworzna. Z pewnością ta wycieczka utrwali się w pamięci naszej, jak i towarzyszących nam profesorów, jako jedna z tych, na których zacierają się granicę. Jedna z tych, na których możemy poznać się od tych stron, których nie ujawniamy na codzień. Jedna z tych, które napełniają nas tym, czym tylko i wyłącznie one są w stanie. Można to podsumować jednym zdaniem: Znakomite uwieńczenie roku szkolnego, idealny wstęp do wakacji.

Autorzy tekstów: Mela Jura, Nikola Musiał i Kacper Staszak

Opiekunowie dziękują uczniom, że nie sprawiali żadnych kłopotów i tworzyli znakomitą atmosferę na wycieczce.

Jesteście Spoko!

• k997
  • k998

Wyszukiwarka

Valid XHTML 1.0 Transitional Poprawny CSS!
2011 II Liceum Ogólnokształce im. Czesława Miłosza w Jaworznie - 2A i 2D w Kotlinie Kłodzkiej. All rights reserved